Styrelsemöte

I direkt anslutning till förbundsmötet är det konstituerande styrelsemöte för den nyvalda styrelsen.
Det kommer gå att delta på mötet antingen fysiskt eller via Teams.

Är du nyfiken på vilka som ingår i styrelsen?
På vår sida om styrelsen kan du se vilka förtroendevalda från våra medlemmar som bildar vår styrelse.

STYRELSEN

Förbundet leds av en styrelse som består av tretton ledamöter och fem ersättare från kommuner i Skåne.

Styrelsen väljs på förbundsmötet som hålls året efter allmänna val. Nuvarande styrelse valdes vid ett extra förbundsmöte den 2 oktober och är valda för mandatperioden till förbundsmötet 2023.

De fyra största kommuner i Skåne, Malmö, Helsingborg, Lund och Kristianstad har alltid varsin plats som ordinarie ledamot i styrelsen. Alla ledamöter och ersättare är kommunstyrelseordförande eller sitter i kommunstyrelsens presidium i sina respektive kommuner.

OKTOBER 02

2020-10-02 12:00 - 13:30