Informationsmöte med Tieto och Inera angående NPÖ och 1177 journalen

Skånes Kommuner bjuder in till  informationsmöte om Nationell Patient Översikt (NPÖ) och 1177-journalen. Representanter från Tieto och Inera kommer att närvara på mötet.

NPÖ är ett viktigt verktyg för att öka informationsdelningen mellan huvudmannagränser. Alla kommunerna i Skåne är idag konsumenter av information från NPÖ och tar därmed del av journalinformation från andra vårdgivare. Endast ett litet antal av kommunerna i Skåne väljer idag att dela med sig via ett producentskap av viktig journalinformation till NPÖ.

Lifecare har även stöd för att dela information till 1177-journalen, vilket är en tjänst där patienten själv kan få tillgång till sin journal. På mötet kommer Tieto att beskriva hur anslutningsprocessen går till samt övergripande gå igenom kostnadsmodellen för de båda tjänsterna.  Under mötet kommer det finns möjlighet att ställa frågor till Tieto, Inera och Skånes Kommuner.

Varmt välkomna!

APRIL 20