KEFU: Den lokala demokratins vägval

Sverige tillhör ett av världens mest decentraliserade länder, där kommunsektorn har ansvaret för tunga välfärdsområden som barnomsorg, skola, äldreomsorg och socialtjänst. Det gör att frågan om hur den kommunala demokratin mår är högst angelägen.

På detta KEFU-seminarium presenteras resultat från 2022 års SNS Demokratirådsrapport. Vi får höra om hur den lokala demokratin tycks må, vari den lokala demokratins viktigaste utmaningar ligger, och vilka reformer som eventuellt skulle kunna stärka den lokala demokratin.

Detta tillfälle arrangeras av KEFU.

DECEMBER 08

2022-12-08 14:00 - 16:00

St Algatan hörsal (auditorium): Stora Algatan 4, Lund

Gratis för KEFUs medlemmar, d.v.s. anställda och förtroendevalda i Skånes kommuner och Region Skåne. Övriga betalar 500 kr.

Gissur Erlingsson, professor i statsvetenskap vid Linköpings universitet och ordförande för SNS demokratiråd 2022.