Må-bra-dag

Må-bra-dagen är nu fulltecknad. Vi har tyvärr ingen väntelista eftersom reservlistan också är fulltecknad. Ta gärna kontakt med din kommun och fråga efter stöd till dig som är anhörig. I de flesta kommuner finns anhörigkonsulent(er).

Må-bra-dag är för dig som lever nära någon med psykisk ohälsa.

Stöttar eller vårdar du någon i din närhet som har psykisk ohälsa? Det kan vara en partner, förälder, barn, eller en vän. Då kan du behöva rå om dig själv lite extra.
Att leva nära någon som mår dåligt kan påverka olika delar av ditt liv. För dig som lever nära kan det vara en utmaning att fokusera på det som du mår bra av.

För att främja din hälsa och ditt välbefinnande erbjuds du en digital introduktion, samt en heldag med återhämtning.

13 maj kl 18-19.30
Digital föreläsningen om återhämtning, skogsbad och materialet Återhämtningsguiden.

18 maj kl 08.45 – 16:00
Må-bra-dag på Andrum Spa innehållande: spa, skogsbad, lunch, för- och eftermiddagsfika.
Andrum Spa finns på Åkersberg och är en plats där sinnet får lugn. Beläget ca 5 min promenad från Höörs station.

Dagen arrangeras för femte året i rad av anhörigkonsulenter i Skånes 33 kommuner, i samverkan med Skånes Kommuner och Region Skåne.

Information
Du anmäler ditt intresse och godkänner därmed att bli uppringd av arrangören för ett kortare samtal. Samtalets syfte är att säkerställa att du tillhör rätt målgrupp samt att presentera upplägg och förutsättningar för Må-bra-dagen mer i detalj. Du får också möjlighet att ställa eventuella frågor samt att berätta om de former av stöd som du eventuellt redan blivit erbjuden. Du kommer att bli uppringd i början av april. I slutet av april får du meddelande om du fått en deltagarplats.

Kostnad och avbokning
Dagen är kostnadsfri. Du blir debiterad 850 kr om du uteblir från dagen utan att ha anmält förhinder. Avanmälan görs till Helena Soomus, helena.soomus@skaneskommuner.se

Ring anhörigkonsulent:

Sagt av tidigare deltagare:
” Fantastiskt skönt att bara vara och rå om sig själv. Detta kommer jag att leva länge på.”

MAJ 18

2024-05-18 08:45 - 16:00

Stiftsgården Åkersberg, Höör

2024-04-01

Du blir debiterad 850 kr om du uteblir från dagen utan att ha anmält förhinder.

Helena Soomus

Administratör