Nätverksträff barnrättsperspektivet

Träffen är inställd!

Ni som tidigare har gått utbildning i Barnrättsperspektiv i arbetet med vuxna är välkomna till en nätverksträff fredagen den 22 april kl. 8.30-10.30 via Teams.
Nätverksträffen riktar sig till dig som arbetar med vuxna med missbruk/beroende inom socialtjänsten. Syftet med nätverksträffen är att följa upp hur arbetet med barnrättsperspektivet fortlöper, ett lärande över kommungränser och ny kunskap inom området.

Innehåll:

• Lärande exempel från Socialtjänsten i Helsingborg kring barnrättsperspektivet, socialsekreterare Elin Hallenheim berättar.
  • Nyheter inom området.
  • Diskussion om hur det går med barnrättsperspektivet, framgångar och utmaningar. Vi delar med oss av våra erfarenheter.

Max två från varje kommun/sektion. Utbildningen är kostnadsfri och sker genom Teams.

Medverkande:
Anna Wallin, projektledare på Skånes Kommuner.
Anna har arbetat som socionom i 20 år, mestadels inom socialtjänsten. Just nu är Anna på Socialjouren i Helsingborg. Hon har även arbetat med utredningar för barn och unga, med samspels- och anknytningsbedömningar, som chef på boende för ensamkommande ungdomar samt inom barn och ungdom på socialförvaltningen. Familjehemskonsulent och boendestödjare på privat stödboende med målgruppen vuxna med missbruksproblematik och psykisk ohälsa är också en av Annas tidigare erfarenheter.

APRIL 22

2022-04-22 08:30 - 10:30

Digitalt

Avanmälan mejlas till Anna Wallin.

Anna Wallin

Strateg