Regionalt seminarium om att förebygga tvång och begränsningar inom LSS-verksamheter

Funktionsstödsförvaltningen i Malmö stad har genomfört en omfattande genomlysning av förekomsten av tvångs- och begränsningsåtgärder i förvaltningens LSS-bostäder. I detta seminarium ges en presentation av bakgrunden till Malmö stads process för skyddsåtgärder, resultatet från ett forskningsprojekt inom ramen för Fortes program för tillämpad välfärdsforskning samt tillvägagångssätt och resultat från genomlysningen. Seminariet avslutas med frågor och dialog.

09:15 Inledning
Petra Björne, FoU-koordinator och Cassandra Lundvall, Utvecklingssekreterare,
Malmö Stad, Funktionsstödsförvaltningen, Strategiska avdelningen

09:30 Bakgrund och forskning