Skånska syv-dagen 2024

Välkommen till Skånska SYV-dagen! Så visar vi vägen mot framtidens jobb.

Skånska SYV-dagen är ett årligen återkommande arrangemang i regi av Teknik college Skåne och Vård- och omsorgscollege Skåne, och riktar sig till dig som är eller studerar till studie- och yrkesvägledare. I år anordnas dagen i samarbete med Region Skåne, som del tre i serien ”kompetensutveckling inom arbetslivet kopplat till studie- och yrkesvägledning och samverkan skola/arbetsliv.

Så visar vi vägen mot framtidsjobben!

Dimensioneringsreformen som träder i kraft 1:a juli 2025 ändrar utbildningslandskapet för unga och vuxna som ska söka utbildning. Platserna på de flesta yrkesprogrammen ska öka, och en del teoretiska program ska minska i omfång. Vad innebär reformen för ditt arbete som SYV? Hur kan vi ge nya perspektiv på teknik, vård och omsorg för att öka kunskapen och intresset hos både elever och deras vårdnadshavare?

Den här dagen bjuder på möjligheter att byta erfarenheter med kollegor från hela Skåne. Detaljerat program kommer!

Medverkande:

Linn Piros, Neptunigymnasiet Malmö

Caroline Åkesson, Skånes kommuner

Petra Douhane, VO-college Skåne

Kristin Sjöholm, Teknikcollege Skåne

NOVEMBER 06

2024-11-06 08:30 - 15:30

Medborgarhuset Eslöv

Du som arbetar som eller studerar till Studie och- yrkesvägledare

Petra Douhane - Vård och- omsorgs college Skåne Kristin Sjöholm - Teknik college och inbjudna gäster

2024-10-30

Petra Douhane