Vård- och omsorgsambassadörsutbildning modul 5

Modul 5 Vård- och omsorgsambassadörsutbildning

19 februari 08.30-16.30

Under vårterminen 2023 startade Vård- och omsorgs college Skåne upp projektet HälsoAgenterna.

För att kontinuerligt och långsiktigt implementera en breddad rekrytering behöver vård- och omsorgsambassadörsutbildningen moderniseras och ambassadörerna behöver mer och djupare kunskap i att möta barn och unga och attrahera till yrken inom vård- och omsorg. Genom att förändra från grunden är målet att vi kan attrahera fler till yrken inom vård- och omsorg samt ge barn och unga en breddare bild av vården, vart de kan söka utbildning och hur stor bredd det finns.

Projektet HälsoAgenterna är nu ett metodmaterial till en påbyggnadsmodul i vård- och omsorgsambassadörs utbildningen – MODUL 5.

Modul 5 kommer att ge dig kunskap i det material som är framtaget för HälsoAgenterna, hur en workshop går till, hur du kan planera och vad som är viktigt att tänka på i dialoger med målgruppen. Ditt lokala college kommer att få allt material du behöver för att komma igång med ditt arbete efter din utbildning.

Efter utbildningen kommer du också att bjudas in till nätverket för HälsoAgentsarbete.

För att du ska bli antagen måste du ha genomgått vård- och omsorgsambassadörsutbildningen tidigare (modul 1–4) I anmälningsformuläret ställer vi också frågor om ert lokala arbete för att vi på bästa sätt ska rigga för att de som blir antagna riggas med de bästa förutsättningarna.

Utbildningen är på distans. Du får ingen separat bekräftelse utan skriv upp datum och ta gärna en skärmbild.

FEBRUARI 19

2024-02-19 08:30 - 16:30

Skånes kommuner

Aktiva Vård- och omsorgsambassadörer

Petra Douhane, Tf regional processledare, vård- och omsorgscollege Skåne

2024-02-02

Avanmälan görs minst 1 vecka innan. Vid ingen eller sen avanmälan kommer en avgift om 500kr att faktureras.

Petra Douhane

Regional processledare