2024-01-10

Inbjudan till hearing om IT-lösningar för gymnasiesamverkan

Som en del av vårt förarbete inför en ny upphandling bjuder vi nu in leverantörer att delta i en hearing. Syftet är att lära känna marknaden och vad den kan erbjuda.

Skånes Kommuner ansvarar för att tillhandahålla IT-lösningar för gymnasiesamverkan i Skåne och västra Blekinge. Ett av dessa system hanterar ansökningar och antagning till gymnasieskolan och anpassad gymnasieskola. Varje år ansöker omkring 22 000 ungdomar från de 37 kommuner som ingår i samverkan om en plats i gymnasieskola eller anpassad gymnasieskola. För antagningen ansvarar 6 antagningskanslier.

Hearingen kommer att vara en digital träff mellan respektive intresserad leverantör och en arbetsgrupp från Skånes Kommuner.

Intresseanmälan för leverantörer att delta i hearing görs senast 31 januari till:

Maria Björkqvist, Senior Upphandlare
maria.bjorkqvist@skaneskommuner.se