2024-02-29

Regional dialog om Komvux med Skolverket

Igår genomfördes en heldag med fokus på Komvux i fina Medborgarhuset i Eslöv. Många intresserade både tjänstepersoner och förtroendevalda samlades för att få information och inspiration men även för att dela med sig av erfarenheter och ställa frågor till Skolverket.

Skolverket genomför dessa regionala dialoger årligen i alla regioner och samlar materialet i rapporter som du kan hitta här. Förmiddagen leddes av Skolverket där information blandades med gruppdiskussioner. Bland annat informerades om Komvux25 som är samlingsnamnet på de förändringar som GY25 innebär för Komvux.

En kvinna på scen berättar om Komvux25

På eftermiddagen höll Caroline Åkesson från Skånes Kommuner och Viktoria Hansson från Region Skåne ihop diskussioner och presentationer från de olika delregionerna. Det blev även fördjupning inom utbud och dimensionering samt studie och yrkesvägledning och arbetsmarknad.

Vi vill tacka alla deltagare för en väldigt givande dag med mycket utbyte!

Magnus Nurmi

Kommunikationschef