Inom e-hälsoförvaltningen finns följande nationella/regionala tjänster som har behov av förberedande åtgärder; Komkat/HSA, SITHS, Mina Planer, NPÖ och Pascal.
Tjänsteförvaltarna för ovannämnda tjänster kontinuitetsplanerar genom att justera vår närvaro på arbetsplatsen i Lund. Detta för att inte smitta varandra och bli sjuka samtidigt. Två kollegor kommer att få behörigheter för att vid behov tillfälligt kunna stötta verksamheten.
Kontakt är som vanligt på ehalsosupport@skaneskommuner.se eller 0728-85 49 99.
De möten som kommer att genomföras den närmaste tiden kommer, så långt det är möjligt, genomföras som distansmöte via Teams. Användarinstruktion skickas ut vid varje tillfälle.
Information om SITHS Identifieringstjänst
Information om Komkat (HSA-katalogen)
Information om Nationell Patientöversikt (NPÖ)
I nödläge, om du inte får tag i någon av oss, kan du kontakta Inera kundservice för tjänsterna: SITHS, NPÖ, Pascal.
Inera felanmälan och användarstöd. Här hittar du Inera kundservice.
Inera kundservice har telefon: 0771-25 10 10
För support beträffande HSA-information i Komkat, kontakta även i dessa fall ehalsosupport@skaneskommuner.se, 0728-85 49 99.
Om vi inte finns på plats för att kunna ge support för Mina planer har vi meddelat Region Skåne detta. Därför ber vi dig att i sådana fall kontakta Region Skånes Servicedesk 077-673 00 00.
Sidansvarig
Niclas Clausenborg
Strateg